Saturday, September 13, 2008

Baju Raya...

Alhamdulillah....
Semalam aku ngan hubby dah selamat servis kereta....hubby aku siap amik cuti hari jumaat sbb nak hantar kereta aku dulu kat EON kat Jln Chan Sow Lin...so kitorang pun pegila dengan 2 kereta hari tu...then semalam ambik kereta aku then letak kereta hubby plak....sementara tunggu keta hubby aku siap tu kitorang singgahla kat Bandar Tun Razak...belila apa2 yg patut untuk buat masak berbuka....kat sebelah kedai tu ada kedai jual baju2 raya,jubah,tudung,etc....aku jumpa la baju yang sesuai utk aku....jubah seluar warna purple....boleh la buat baju raya....aku ni dah berapa tahun tak buat baju raya yang proper...tak tempah2...bila dah dekat2 raya baru sibuk cari baju ready made....tapi sekarang ni susah betul la nak cari saiz...maklumla dulu saiz M sekarang ni XL...silap2 kena cari XXL....kalau hubby aku tu toksah cakapla...dia maintain size XXL dari dulu lagi...at least kalau takde baju raya tahun ni, baju raya tahun lepas2 boeh pakai lagi....aku? ..ish...baju raya tahun lepas pun dah agak sempit...maklum je la baru lepas bersalin....teringat aku kat mak cik yg jual jubah tu....masa aku pilih2 tu dia dah tau saiz aku ni susah skit nak cari...dia suggest yg sesuai terus aku try then aku pun beli aje lah...lagipun mana ada pilihan sgt kan....lepas tu dia boleh tanya baju anak2 dah beli ke? Ish..aku tak cakap pun aku ada anak tapi tgk badan tu mestila dah tau kut..he..he...aku pun jawabla...anak2 punya dah beli....mak cik tu jawab...itulah bila dah jadi ibu ni mesti nak dulukan anak je...diri sendiri kemudian pun takpe....memang betul tu...walau apapun aku berazam raya tahun ni tak nak membazir....kalau beli baju pun biar yg praktikal & sesuai boleh buat kerja nanti..

4 comments:

munadib said...

abe ad saiz XXL? boleh caye ke? kalau 5XL, logik gak..ahaha

faizhanim said...

tu la silap type tu yang size XXL tu kak zah sebenarnyer....hehe...tapi jgn tak caya abe ad beli baju raya size XL boleh muat tau...tang seluar mintak maaple..kena author sendiri le

munadib said...

cam tak caye je XL...hish hish..biar betul..

faizhanim said...

tu la....abe ad nak cari baju raya siap size 3XL memang boleh muat baju ngan seluar tapi baru ni cari baju ada size XL je tapi yang besar la...